Dostęp do klienta OWA możliwy jest z kompatybilnej przeglądarki internetowej z dowolnego komputera, laptopa czy urządzenia mobilnego z dostępem do sieci Internet.
Instrukcja do aplikacji Outlook Web App udostępniona przez firmę Microsoft dostępna jest pod adresem: https://support.microsoft.com/pl-pl/office/wprowadzenie-do-aplikacji-outlook-web-app-0062c7be-f8e3-486e-8b14-5c1f793ceefd
Aby zalogować się do służbowej poczty należy w przeglądarce internetowej wpisać adres: https://www.outlook.com/uek.krakow.pl, podać adres służbowy adres email (krótki login plus @uek.krakow.pl) oraz hasło do konta.
Po kliknięciu na przycisk "Dalej" przechodzimy do formularza logowania z monitem o hasło do konta.
Po wprowadzeniu swojego hasła do służbowego konta pocztowego klikamy przycisk "Zaloguj".
Jeżeli nie pamiętamy swojego hasła, możemy kliknąć na link "Nie pamiętam hasła" i zresetować swoje hasło postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Warunkiem koniecznym umożliwiającym samodzielny reset hasła, jest podanie prywatnego adresu email na stronie https://pracownik.uek.krakow.pl
Procedura samodzielnego resetu hasła jest opisana na stronie: https://ci-pomoc.uek.krakow.pl/pl/pracownik/office365-prac-pl?start=2
Po poprawnym zalogowaniu otwiera się główne okno aplikacji Outlook Web App.
Główne okno aplikacji pocztowej OWA jest podzielona na kilka sekcji:
- Od lewej znajduje się pasek aplikacji, gdzie są umieszczone skróty do: poczty, kalendarza, kontaktów, plików z załączników wiadomości, aplikacji "ToDo", "Word", "Excel".
- Następnie u góry ekranu znajduje się przycisk umożliwiający utworzenie nowej wiadomości "Nowa wiadomość".
- Poniżej wyświetlana jest lista elementów ulubionych, folderów pocztowych oraz zdefiniowanych grup odbiorców.
- Na prawo od sekcji folderów umieszczona jest lista wiadomości w bieżącym folderze.
- Ostatnią zaznaczoną sekcją jest sekcja odczytu wiadomości, gdzie wyświetlana jest treść aktualnie wybranej wiadomości. W tym oknie dostępne są również przyciski umożliwiające odpowiadanie lub przesyłanie dalej aktualnie wybranej wiadomości.